سایت جلبک

سایت جلبک

سایت جلبک

سایت جلبک

سایت جلبک

درمان بیماری کبد چرب

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ب.ظ

درمان بیماری کبد چرب

سرکه اپل اولین پیشنهاد ما برای تغذیه کبد چرب است. این به کاهش تجمع چربی در کبد کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر این، سرکه سیب سرکه می تواند به عملکرد کبد صحیح کمک کند و التهاب کبدی را کاهش دهد.
درد کبد چرب

کبد مسئول بسیاری از توابع در بدن است. داشتن بیماری کبدی می تواند بدن را ناکارآمد کند و موجب عوارض بسیاری شود. در برخی موارد، حتی بیماری کبد کشنده است. بسیاری از بیماری های کبدی یا سایر بیماری های بدن، بدن که بر کبد تاثیر می گذارد باعث درد می شود. ما معتقدیم دانستن گزینه های علت و درمان که ما در این مقاله مجله Health News آورده ایم به شما کمک می کند تا با درد کبد مقابله کنید.
درد کبد کجاست؟

اگر مطمئن هستید که احساس درد می کنید، کبد شما نباید آسان باشد. کبد یک عضو بسیار مهم است. توابع کبد شامل عملکردهای بسیار اساسی در فرآیند متابولیسم، از جمله ذخیره سازی گلیکوژن است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. کبد همچنین سم زدایی بدن و تولید برخی از هورمون های ضروری است. با توجه به موقعیت و موقعیت کبد در بدن، درد کبد اغلب برای درد کلیه، درد شکمی یا درد پشتی اشتباه است. کبد در ربع بالا سمت راست شکم راست زیر سینه احساس می شود. این درد می تواند مزمن و ملایم باشد. اما گاهی اوقات بسیار تیز است. همچنین به شانه ها و شانه ها گسترش می یابد.
درد کبد

زنجبیل و سیر این دو ماده نه تنها در آشپزخانه مفید هستند، بلکه می توانند باعث کاهش درد کبد شما شوند. سیر کبد را از شروع سموم های مختلف محافظت می کند. از سوی دیگر، در دایره المعارف دایره المعارف سلامت، زنجبیل عملکرد کبدی را افزایش می دهد. بنابراین سیر و زنجبیل را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و درد کبد خود را کاهش دهید.
علائم درد کبد چیست؟

این وضعیت سبب ایجاد غیر طبیعی سلول های کبدی می شود. متأسفانه، این مشکل کبد تنها زمانی تشخیص می شود که بیماری به مرحله پیشرفته رسیده است. برای جلوگیری از تشکیل چنین سرطانی، باید از سیروز کبدی، هپاتیت و دیگر مشکلات کبدی اجتناب کنید. علائم این نوع بیماری و افزایش کبد که باعث درد می شوند عبارتند از: از دست دادن میزان اشتها و کاهش خستگی تهوع و استفراغ درد ناحیه فوقانی راست شکم و چشم تغییر شیمیدرمانی، فرسایش فرکانس فرکانس رادیویی، تزریق الکل خالص به تومورها پیوند کبد، سرماخوردگی یا درمان مقاوم و پرتودرمانی یکی از مهمترین روشهای درمان سرطان اولیه کبد است. همچنین سیروز کبدی نامیده می شود. سیروز کبدی معمولا به دلیل استفاده طولانی مدت الکل و مصرف الکل بیش از حد است. البته، شرایط دیگری وجود دارد که موجب سیروز می شوند. علائم این بیماری عبارتند از: سرگیجه، حساسیت به نور، و خستگی شکم. خستگی؛ زردی بیش از حد؛ تب؛ حالت تهوع؛ از دست دادن اشتها؛ افزایش وزن؛ بی حوصلگی مدفوع سیاه؛ یا خون تیره شده است بزرگ شدن سینه؛ سرگیجه؛ سرگیجه؛ ناتوانی در تمرکز بر تنبلی؛ بیمار باید الکل را ترک کند. همچنین استفاده از تغذیه نیز می تواند به بیمار کمک کند. خوردن غذاهای غنی از کالری، کربوهیدرات و پروتئین برای این افراد ضروری است. مکمل های ویتامین نیز تجویز می شوند. در نهایت، اگر بیمار به دارو پاسخ ندهد و عملکرد کبد به طور کلی از دست رفته است، بیمار نیاز به پیوند کبدی دارد.
چگونه کبد را تحت تاثیر قرار می دهد؟

کبد بزرگترین عضو بدن است. بیش از 500 عملکرد حیاتی بدن، از جمله مبارزه با انواع ویروس ها و عفونت ها، مسئولیت کبد می باشد. کبد با حفظ تولید پروتئین ها و هورمون ها در سراسر بدن نقش مهمی در حفظ سطح قند خون طبیعی دارد. کبد تنها عضو است که می تواند خود را تعمیر کند، به همین دلیل مردم می توانند بخشی از کبد خود را قربانی کنند. کبد حدود 10 درصد جریان خون را مصرف می کند و حدود 2 لیتر خون را در هر دقیقه می گیرد. سبزیجات، گریپ فروت، گردو، لیمو، آووکادو، چای سبز، سیر، چغندر، سبزیجات برگ سبز و زردچوبه، مهمترین غذاها هستند که کبد را سالم نگه می دارند. غذاهای آماده به غذا، الکل و سیگار، روغن و غذاهای سرخ شده و بی حرکت شدن، مهمترین علت آسیب کبدی هستند. علت درد کبد چیست؟
درد کبدی در دوران بارداری

بیماری های کبدی در دوران بارداری نادر هستند. بنابراین، تنها 10٪ از زنان در دوران بارداری از بیماری کبد رنج می برند. در بسیاری از این موارد، بیماری کبد پیش از بارداری پیش می رود. یک آزمایش خون ساده و معمول در دوران بارداری، عملکرد کبد و بیماری های کبدی را در صورت وجود نشان می دهد. به خاطر داشته باشید که حاملگی بیماری کبد را ایجاد نمی کند. در این مقاله، ما انواع مختلف بیماری کبد در دوران بارداری را مورد بحث قرار می دهیم. علاوه بر این، ما علل مختلف سمیت کبد و بعضی از علائم آن را شرح خواهیم داد.

  • ناصح ناصحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی